Sukses

Selangor FA Beber Alasan Gagal Pertahankan Andik Vermansah

Selangor - Klub Malaysia, Selangor FA kesulitan untuk mempertahankan Andik Vermansah yang bertekad meninggalkan Stadion Shah Alam. Selangor FA akan mengumumkan skuat baru mereka untuk musim depan, tanpa diperkuat Andik Vermansah.

Winger Timnas Indonesia itu sudah mengucapkan salam perpisahan kepada Selangor FA melalui Instagram pribadinya. Andik Vermansah mengatakan, dia sedang menanti tawaran dari beberapa klub di Malaysia.

"Saya sudah berbicara dengan agen Andik. Kami paham Andik sudah menerima beberapa tawaran," ujar Presiden Selangor FA, Datuk Seri Subahan Kamal, dikutip dari Stadium Astro.

Subahan mengatakan, manajemen Selangor FA tidak menemukan kata sepakat mengenai kenaikan upah kerja yang diminta Andik Vermansah.

"Manajemen Selangor FA memilih hal yang mudah. Kami tidak mungkin memaksa pemain untuk bertahan karena ada banyak pemain yang menawarkan gaji lebih murah," katanya.

 

 

1 dari 3 halaman

Risiko Besar

Lebih lanjut, Subahan mengatakan, pihaknya mengambil risiko besar karena kegagalan mempertahankan Andik Vermansah. Namun, dia ingin memberikan banyak kesempatan bermain kepada pemain muda Selangor FA.

"Banyak pihak yang mengatakan, ini menjadi risiko besar yang kami ambil. Kami bukan mengejar kejuaraan, tapi mengutamakan peningkatan pemain muda agar bisa mengharumkan nama negara," ucapnya.

Pekan depan, Selangor FA akan mengumumkan nama-nama pemain untuk mengarungi kompetisi musim depan.

2 dari 3 halaman

Salam Perpisahan Andik

"Ada kedatangan pasti ada kepergian. 4 tahun bersama Selangor kenapa saya meneteskan air mata di pertandingan terakhir karna banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar selangor bukan karna tidak diperpanjang.

Karna itu memang sudah adat sepak bola.Saya sangat terima kasih banyak kepada seluruh penyokong Selangor maupun penyokong saya dari Malaysia dan seluruh warga Indonesia yang bekerja di Malaysia dan sahabat-sahabat saya yang sayang sama saya.

Dan tidak tahu kenapa Selangor (shahalam) seperti bandar saya sendiri rasanya berat meningalkan kota tersebut karna banyak orang baik-baik kepada saya dan banyak teman-teman baru di sana.

Dan saya mahu minta maaf kepeda seluruh Selangor apa bila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan anda semua dan selama 4 tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja.

Salam saya buat Selangor FA semoga Selangor terus berjaya dan sukses selalu. Sebenernya masih banyak kata kata yang belum saya ucapkan tetapi tidak kuasa menahan tangis. I love you Selangor FA".

1 Komentar

Video Populer

Foto Populer