Sukses


VIDEO: Ini yang Menginspirasi Evan Dimas di Selangor FA

Bola.com, Jakarta - Gelandang Timnas Indonesia, Evan Dimas, tiba di Malaysia pada Jumat (5/1/2018) malam dan berlatih bersama skuat Selangor FA pada Sabtu (6/1/2018).

Evan ingin memberikan yang terbaik untuk Selangor FA dan mengikuti jejak sukses tiga pemain Indonesia yang pernah bermain di Selangor FA sebelumnya, Bambang Pamungkas, Elie Aiboy, dan Andik Vermansah.

Selangor FA memang tercatat meraih prestasi bersama pemain asal Indonesia. Bambang Pamungkas dan Elie Aiboy misalnya, dua mantan pemain Timnas Indonesia itu pernah membela Selangor dari 2005 hingga 2007. Keduanya bahkan membawa Selangor FA menjadi juara liga dan Piala FA Malaysia. Tak hanya itu, Bambang Pamungkas tercatat sebagai pencetak gol terbanyak dan Elie Aiboy menjadi pemain terbaik di Malaysia saat mereka merumput di sana.

Setelah itu, Selangor FA memiliki Andik Vermansah sejak 2013 hingga 2017. Dalam kurun waktu empat tahun, Andik Vermansah berhasil membawa tim berjulukan Gergasi Merah itu meraih gelar juara Piala Malaysia pada 2015. Evan Dimas pun kini bertekad untuk meneruskan jejak langkah ketiga pemain itu dengan membantu Selangor menjadi juara.

Video Populer

Foto Populer