Sukses


Klub Andik Vermansah Minati Penyerang Gaek asal Argentina

Bola.com, Selangor - Teka-teki siapa pemain asal Argentina yang kemungkinan bakal menjadi pemain asing keempat Klub asal Malaysia, Selangor FA sudah terjawab. Pemain tersebut bernama Mauro Olivi. 

Pemain asal Argentina tersebut kemungkinan merupakan pemain asing terakhir yang direkrut klub berjulukan The Red Giants itu guna mengarungi persaingan Malaysia Super League, Piala Malaysia, dan Piala AFC tahun ini. pasalnya, Selangor baru mendapatkan tiga pemain asing dari empat slot yang disediakan dalam regulasi kompetisi sepak bola Malaysia. 

Selangor telah memperpanjang kontrak pemain asal Indonesia, Andik Vermansah, dan Robert Cornthwaite asal Australia. Selangor juga berhasil mendapatkan tanda tangan, striker asal Liberia, Patrick 'Ronaldinho' Wleh pada minggu lalu.

Pelatih Selangor, Zainal Abidin Hassan, mengatakan Olivi akan tiba di Malaysia pekan ini. Ia akan langsung mengikuti sesi latihan bersama Andik Vermansah dkk setibanya di Selangor, Malaysia.

"Kami akan menilai permainan dan performa Olivi terlebih dahulu saat ikut latihan bersama Selangor, sebelum mengambil keputusan untuk mengontrak pemain tersebut," kata Zainal seperti dikutip Berita Harian Malaysia.

Olivi merupakan pemain yang berposisi sebagai gelandang serang. Pemain berumur 33 tahun itu terakhir kali membela klub Liga Utama Peru, Leon De Huanuco. Ia pernah membela sejumlah klub papan atas Liga Utama Cile, seperti Colo Colo dan Audax Italiano.

Zainal mengungkapkan minatnya kepada Olivi karena pemain tersebut masih memiliki ketajaman, meski umurnya tidak lagi muda. Jika benar-benar direkrut, Zainal berharap kehadiran Olivi bisa menambah kekuatan lini depan Selangor musim ini.

"Berdasarkan pengalaman yang kami peroleh, permainannya bagus. Kemampuannya juga masih tajam untuk urusan mencetak gol hingga saat ini. Jadi, kami berharap jika memang dia dikontrak, bisa memberikan gelar juara untuk Selangor," ujar Zainal.

Video Populer

Foto Populer