Sukses


Klub Andik Vermansah Incar Gelar MSL dan Piala Malaysia Musim Ini

Bola.com, Selangor - Klub Malaysia, Selangor FA membidik dua trofi (double winners) pada musim ini. Klub yang dibela oleh bintang Indonesia, Andik Vermansah itu mengincar trofi Malaysia Super League dan Piala Malaysia.

Keinginan Selangor meraih dua trofi tersebut bukan hanya isapan jempol. Sebab, pada musim ini tim berjulukan Gergasi Merah mendatangkan beberapa bintang baru seperti, Mohd. Hafiz Kamal, Mohd. Razman Roslan, Khairul Azhan Khalid serta Ramachandra Gopinathan.

Tak hanya mendatangkan beberapa pemain baru, Selangor juga menunjuk Zainal Abidin Hassan sebagai pelatih menggantikan Mehmet Durakovic. Pada laga uji coba pertama, Selangor berhasil menang 2-0 atas Sarawak FA saat pramusim 2016, Selasa (19/1/2016).

"Kami mengincar juara Malaysia Super League dan mempertahankan Piala Malaysia. Untuk trofi yang lain kami akan melihat situasi tersebut nanti," kata Pengurus Tim Selangor, Amirudin Shari seperti dikutip dari Utusan.

"Ada tekanan pada para pemain, tapi saya minta kepada mereka untuk tetap fokus. Dengan banyaknya kualitas yang dimiliki tim kami, saya percaya kami mampi menciptakan kejutan musim ini," ujar Shari.

Lebih lanjut, Shari juga memberikan pendapatnya soal pesaing terberat Selangor dalam perburuan trofi tersebut. Shari menganggap Johor Darul Ta’zim (JDT) dan Terengganu menjadi batu penghalang terbesar Selangor pada musim ini.

"Pada kompetisi domestik, sasaran kami adalah mempertahankan Piala Malaysia dan merebut Malaysia Super League. Saya merasa optimistis karena kami merupakan penantang yang kuat musim ini. Lalu, kami juga ingin memperbaiki rangking kami di Asia," ujarnya.

Pada musim lalu, Selangor berhasil menghentikan puasa gelar selama 10 tahun setelah berhasil meraih juara Piala Malaysia seusai mengandaskan perlawanan Kedah 2-0 di laga puncak.

Video Populer

Foto Populer