Sukses


Aidil Shahrin Menolak Pinangan Menjadi Pelatih Persija

Bola.com, Jakarta - Diam-diam, Persija Jakarta memuja Aidil Shahrin Sahak secara rahasia. Saat ketertarikan diungkapkan, tim berjulukan Macan Kemayoran itu mendapatkan penolakan.

Kepada portal daring Malaysia, BHarian, Aidil mengaku ditawari Persija Jakarta melalui agen sebagai perantaranya. Namun, arsitek asal Singapura itu belum dapat menerima pinangan tim ibu kota.

Pasalnya, Aidil masih terikat kontrak sebagai pelatih kontestan Liga Super Malaysia, Kedah FA, hingga November 2019.

"Walau saya ditawari, saya masih menghormati dan menghargai kontrak saya dengan Kedah FA yang dimulai musim ini," kata Aidil, dinukil dari BHarian.

Oktober tahun lalu, Kedah FA memercayai Aidil sebagai juru taktik untuk musim ini. Arsitek asal Singapura tersebut punya rekam jejak lumayan bersama klub terdahulunya, Home United.

Satu di antaranya ialah mengeliminasi Persija lewat kemenangan 6-3 secara agregat pada semifinal Piala AFC 2018 Zona ASEAN. Di tahun itu pula, Aidil membawa Home United hingga semifinal Inter Zona.

Pilihan untuk menghargai kontraknya bersama Kedah FA menjadi sikap Aidil menolak tawaran Persija Jakarta.

"Ini adalah prinsip kerja saya sejauh ini, dan saya tidak berpikir hal lain. Jadi, saya ingin fokus pada karier saya di Kedah FA," imbuh Aidil.

Sumber: Berita Harian

Video Populer

Foto Populer