Sukses


Takluk dari Terengganu FA, Klub Asuhan RD Gagal Dekati Selangor

Bola.com, Kuala Terengganu - Terengganu FC 2 harus takluk 1-2 dari saudara tua, Terengganu FA pada pekan ke-12 Malaysia Super League (MSL) 2016 di Stadion Sultan Mizan Zainal Abidin, Kuala Terengganu, Sabtu (21/5/2016). Hasil minor ini membuat tim asuhan Rahmad Darmawan gagal mendekati Selangor FA yang nangkring di peringkat ketiga klasemen sementara MSL 2016.

Bermain di kandang lawan, Makan Konate dkk. harus tertinggal lebih dahulu 0-1 setelah striker tuan rumah, Norshahrul Idlan Talaha mencetak gol pada menit kelima. Namun demikian, The Titans bisa menyamakan skor menjadi 1-1 melalui gol pemain pengganti, Asrol Ibrahim pada menit ke-65.

Pada masa injury time, Terengganu FA mencetak gol keduanya melalui tendangan penalti, Joseph Kalang Tie sekaligus mengubah skor menjadi 2-1. Gol dari titik 12 pas itu membuat asa Terengganu FC 2 membawa pulang satu poin dalam derbi Kuala Terengganu ini harus pupus.

Hasil minor ini membuat Terengganu FC 2 semakin kesulitan mengejar posisi ketiga klasemen sementara TSC 2016. Saat ini, The Titans terpaut enam poin dari tim yang diperkuat Andik Vermansah, Selangor FA. Hingga pekan ini, Terengganu FC 2 baru mengoleksi 16 poin.

Kontras dengan Rahmad, tim yang dibela Andik justru meraih kemenangan telak pada pekan ke-12 MSL. Bermain di kandang Kelantan FA, tim arahan Zainal Abidin Hassan justru menang telak 5-2.

Pesta gol Gergasi Merah tercipta berkat gelontoran gol yang dicetak Hafiz Kamal, Ramachandra Gopinathan, Nazmi Faiz, Razman Roslan, dan Hazwan Bakri. Di laga ini, Andik turut andil atas gol pertama Selangor FA yang dicetak Hafiz Kamal.

Tambahan tiga poin di markas Kelantan membuat Selangor terus menjaga asa meraih gelar juara MSL 2016. Tim yang bermarkas di Stadion Shah Alam itu terpaut 6 poin dari Felda United dan 8 poin dari pemuncak klasemen, Johor Darul Takzim.

 

Video Populer

Foto Populer